5 Essential Elements For بیماری زونا چه مدت طول میکشد

Wiki Article

زمانی که جویای کمک می شوند اغلب به دلیل خود بیماری نیست، بلکه به دلیل شرایطی است که همزمان با آن بیماری وجود دارد، مانند اضطراب یا افسردگی یا مشکلات دیگر

احتمال ابتلا به اختلال سوء مصرف مواد و اختلال هراس در افراد مبتلا به پارانویا از موارد دیگر بیشتر بوده است.

تمام ویروس‌های هرپس می‌توانند در سیستم عصبی پنهان شده و به طور نامحدود در حالت پنهان باقی بمانند. ​تحت شرایط مناسب، ویروس هرپس زوستر می‌تواند همانند بیدار شدن از خواب زمستانی،‌دوباره فعال شود و به سمت فیبرهای عصبی حرکت کند تا عفونتی جدید را ایجاد کند.

بثورات به سایر نقاط بدن گسترش پیدا کرده‌اند یا علائم دیگری هم دارید (مثل تب بالا).

برخی مراقبت از بثورات پوستی در خانه انجام می‌شود و این می‌تواند برخی از علائم را تسکین دهد. به منظور کاهش خارش، می‌توان از لوسیون کالامین موضعی برای بثورات استفاده کرد.

ثانیاً پارانویا را جزء اجتناب‌ناپذیر اندیشهٔ صاحبان افکار بلند و انتزاعی‌نگر به‌شمار آورد تا ضمن صحه گذاشتن بر این فرض فروید، منظور او را به درستی فهمید. از این رو با مراجعه به زندگی‌نامهٔ روشنفکران و نفوذ در لایه‌های زیرین و پنهانی زندگی و افکار آنان، شاید به جرئت بتوان گفت افرادی همچون گالیله، ژان ژاک روسو، نیچه، شوپنهاور، کافکا، همینگوی، تولستوی، فروید و… اگرچه از اختلال شخصیت پارانوئیدی به دور بوده‌اند لیکن اندیشه‌های پارانوئیدی داشته‌اند و آن را در گفته‌ها و نوشته‌های خود تصویر کرده‌اند.

کوروش آریاکیا سروستانی در تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی: تحقیقات چه می گوید؟

کژانگاری، مانند گمان به این که همکار شما می‌خواهد شما را مسموم یا صدای شما را ضبط کند.

این ناراحتی به طور معمول چند روز قبل از ایجاد بیماری زونا استحمام جوش‌های مرئی ایجاد می‌شود و در موارد نادر، این جوش‌های مرئی در بیماری زونا ظاهر نمی‌شوند (وضعیتی به نام تبخال زوستر سینوس).

چنین توهماتی به عنوان جنون جنسی نیز شناخته می‌شوند. توهمات معمول پارانویید شامل این باور است که شخص خود را مبتلا به بیماریی تخیلی یا آلودگی انگلی می‌داند، یا اینکه باور دارد مأموریتی ویژه داشته یا اینکه برگزیده خداوند است، یا اینکه اعمال وی توسط نیرویی خارجی کنترل می‌شود.

افراد بارداری که هرگز آبله‌مرغان نداشته‌اند و واکسنی برای آن دریافت نکرده‌اند.

دریافت واکسن واریسلا در طول دوران کودکی می‌تواند هم از آبله‌مرغان و هم از زونا جلوگیری کند. برای کسانی که در دوران کودکی واکسن دریافت نکرده‌اند، واکسن در دسترس است.

پزشک معمولا بیماری شینگلز را از طریق معاینه‌ی بدنی و با ارزیابی ظاهر بثورات و تاول‌های روی بدن تشخیص می‌دهد. با این حال، در بعضی موارد، از مایع داخل تاول‌ها نمونه‌برداری می‌کند و آن را برای بررسی وجود ویروس به آزمایشگاه می‌فرستد.

نام رمز ادامه قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

Report this wiki page